Service

From traditional audit and accounting services to sophisticated business and advisory services, we can provide the expertise that you and your business need to meet your financial goals.

Let us know how we can be of service

Our attractive offer is addressed to your business. The experience gained in cooperation with many Polish and foreign clients, on many projects and the knowledge of our experts gives your business the highest quality of our services.

We work for small and large companies

15 +

Lat doświadczenia

15

Nowych klientów co miesiąc

100%

Zaangażowania

About us

Anna Nowakowska-Madany

Anna Nowakowska-Madany

Anna is a graduate of the University of Finance and Management in Warsaw on the specialization on finance and accounting. Since 2008 she possess the Certificate of Accountant granted by the Polish Ministry of Finance. Anna has extensive experience in the fields of accounting, treasury management and reporting. Since 2003 Anna is continuously involved in the accounting services for TCL Operations Polska Sp. z o.o. where she holds the position of Chief Accountant. Anna is also Chief Accountant and CFO Deputy in the ID Finance Poland Sp. z o.o. (financial services company), where she manages the accounting and finance Team.

Tomasz Zapała

Tomasz Zapała

Tomasz is a graduate of the Warsaw School of Economics (SGH). Since 2014 Tomasz possess the License of Statutory Auditor and since 2019 the Certificate of Restructuring Advisor. Since 2016 he was overseeing the financial and accounting departments of Paged S.A. (consolidated group of Companies on Polish Stock Exchange) and since 2017 was leading the Finance Department at ID Finance Poland Sp. z o.o. (financial industries). As auditor and CFO Tomasz was involved in numerous projects including audits and reviews of financial statements, budgeting and forecasting projects as well as due diligence engagement (including energy industry, telecommunication, real estate industry. etc). He also participated in business advisory projects (including mergers and acquisitions and loan reengineering).

Nie czekaj, zadzwoń już dziś:

FA Partners - kontakt

(Polski) O czym możemy porozmawiać?

Question mark FA Partners

(Polski) Refaktura - co to właściwie jest?

(Polski) Refakturowanie polega na odsprzedaniu towarów lub usług innej firmie po tej samej cenie, bez naliczania jakiejkolwiek prowizji lub marży. Zazwyczaj wszelkie koszty są wówczas przenoszone na firmę, która rzeczywiście korzysta z usługi lub towaru, której dotyczy reafaktura. Znacznie częściej stosuje się refakturę usługi niż zakupu towaru.

Question mark FA Partners

(Polski) Co z ZUS, gdy firma ogłosi upadłość?

(Polski) W momencie ogłoszenia upadłości firmy pracodawca, czyli płatnik składek, ma obowiązek wyrejestrowania w ZUS wszystkich pracowników z ubezpieczenia społecznego i ubezpieczenia zdrowotnego (służy do tego druk ZUS ZWUA). Należy zrobić to w ciągu 7 dni od dnia ustania ich stosunku pracy.

Question mark FA Partners

(Polski) Jak długo trwa proces ogłoszenia upadłości spółki?

(Polski) Cały proces ogłoszenia upadłości spółki jest liczony od momentu podjęcia decyzji o złożeniu wniosku o ogłoszeniu upadłości do momentu zawarcia układu i trwa około 6 miesięcy. Warunkiem przeprowadzenia procesu upadłościowego jest pozytywne rozpatrzenie wniosku przez sąd oraz zgoda 2/3 wierzycieli.

Question mark FA Partners

(Polski) Kiedy trzeba ogłosić upadłość firmy?

(Polski) Prawo upadłościowe stanowi, że dłużnik jest niewypłacalny, jeśli nie jest w stanie uregulować swoich zobowiązań od co najmniej 3 miesięcy. Od momentu, w którym dłużnik jest niewypłacalny, ma on 30 dni na ogłoszenie upadłości poprzez złożenie specjalnego wniosku.

Question mark FA Partners

(Polski) Czym jest audyt wewnętrzny?

(Polski) Audyt wewnętrzny to kontrola przeprowadzona przez specjalistę zatrudnionego wewnątrz firmy, najczęściej w dziale audytorskim. Wewnętrzny audytor przeprowadza kontrole mające na celu sprawdzenie, czy procesy firmowe przeprowadzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.

Reference

I am very pleased with the cooperation with FA Partners. Doing business with a company that understands the Fintech industry definitely facilitates cooperation and finding a common understanding both from the business and financial side. It honestly presents all conditions and also adheres to the set deadlines, which is the most important for my industry.

Jarosław Grygiel, Country Manager Credstep Poland

FA Partners have been supporting my company from the very beginning in the areas of accounting, auditing and budget. I express great appreciation to Mrs. Ania and Mr. Tomasz for professionalism and reliability. The company is always ready to help for responsible and substantive advice.

Michał Konopka, CEO/Co-founder Sir Analyst

Certificates

Accounting Certificate

Anna Nowakowska

FA Partners - kontakt Podgląd
FA Partners - Certyfikat
HR and Payroll Specialist

Anna Nowakowska

FA Partners - kontakt Podgląd
FA Partners - Certyfikat
Restructuring advisor license

Tomasz Zapała

FA Partners - kontakt Podgląd
FA Partners - Certyfikat
Entry in the register of statutory auditors

Tomasz Zapała

FA Partners - kontakt Podgląd
FA Partners - Certyfikat

Contact

At FA Partners we've been serving the accounting needs of companies for years. If you need help managing any aspect of your business's finances, we want to hear from you. Please fill out the form and let us know how we can be of service. We will happily offer you a FREE initial consultation to determine how we can best serve you. Thank you for visiting. We look forward to working together!

Wypełnij formularz

Przez naciśnięcie powyższego przycisku wyrażasz zgodę na przetwarzanie twoich danych osobowych oraz kontakt za pośrednictwem urządzeń końcowych w celach marketingowych przez Finance and Accounting Partners Sp. z o. o.. Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe zgodnie z Regulaminem